Det är inte bara viktigt med en snygg logo; hur och var man placerar den på sina reklamprodukter kan göra stor skillnad på hur väl de tjänar för att ge ditt företag välförtjänt uppmärksamhet. Hur snygg logon än är så är den ju fullkomligt värdelös om man sätter den i botten på kaffekoppen; på så sätt ser kunden eller kollegan aldrig ditt namn utom kanske vid disken – och det ger inte direkt de mest positiva associationerna. Sätter man den däremot på sidan så syns den för alla, inte bara för den som dricker ur den utan även av dem som sitter runt samma bord.

Om man vill ge T-shirts och jackor som reklamprodukter så kan man definitivt räkna med tacksamma mottagare. Här gäller det att balansera väl och hålla tungan rätt i mun. Om man väljer att göra en jättelogo rakt över bröstet så syns den förvisso på långt avstånd, men det betyder inte nödvändigtvis att tröjan kommer att användas särskilt mycket. En riktigt stor logo uppfattas sällan som särskilt snygg eller smakfull så sannolikheten är att tröjan kommer att fungera som sov- eller snickarbodsplagg istället. Gör istället en mindre, mer diskret logo som till exempel kan sitta på framsidans bröstficka och en större på ryggen om man absolut vill ha ett stort varumärke.

Väljer man att trycka tygpåsar att dela ut är ett vanligt misstag att man endast trycker logon på den ena sidan av påsen. En tygpåse kan, till skillnad från till exempel en ryggsäck eller handväska, bäras åt vilket håll som helst då den varken har fram- eller baksida, så därför finns det risk att logon hamnar på insidan. Tryck därför en snygg logo i mitten på varje sida så kan du aldrig hamna fel. Placeringen är med andra ord mycket viktig så se till att ditt varumärke syns på ett smakfullt och praktiskt sätt.